14.2.14

Foto Tutorial | Sweet Valentine/No Make-up Look


HAPPY VALENTINE'S DAY! Dat wou ik eerst even melden.
Ik heb voor jullie vandaag de meest makkelijke, subtiele make-up look die er is.
Jongens houden meestal niet van make-up hoofdjes en kijken graag naar een naturel gezicht, zeker als het de eerste date is op de meest romantische dag van het jaar!
Mijn doel was zo min mogelijk producten te gebruiken en zo naturel mogelijk. Ook een goede look voor een 'geen make-up'  make-up look!
Helaas is door het uploaden een aantal foto's met de kwaliteit achteruit gegaan, helaas.
Hier heb ik mijn gezicht alleen in de foundation zitten. Zo stom, ik was gewoon vergeten om foto's te maken zonder make-up!
Ik moest trouwens erg lachen om mijn ogen in deze foto's, lijkt alsof elk oog een andere kant opkijkt!
De foundation die ik gebruikt heb is de BB-cream van Garnier in de lichtste kleur die er is. 

Stap 1. Ik gebruik een 'complexion corrector' van Oriflame. Dit is een groen potlood die je op rode/on effen heden tekent en dit blend je met je vinger uit en zijn je lelijke plekjes haast niet meer te zien!
Stap 2. Hier heb ik het potlood dus uit geblend en heb ik een compact powder van E.L.F. in de kleur Rosy Beige er op gepoederd. Ook heb ik op mijn oogleden een primer aangebracht en dit is een primer van E.L.F. in de kleur Sheer.

Dan de high lichter voor Stap 3. Ik gebruik hier mijn lieveling oogschaduw van het Sleek Palet Au Naturel in de kleur Taupe. Deze oogschaduw is een shimmer high lichter. Heel erg mooi! Deze breng ik aan met een kleine oogschaduw brush (zie foto hieronder) ook van Sleek en deze breng ik aan net onder mijn waterlijn, tot het midden van mijn ooglid.

Dan gaan we door naar Stap 4. Deze licht roze oogschaduw heb ik over de buitenste helft van mijn ooglid aangebracht en in de arcadeboog. Dit heb ik ook naar boven toe geblend met een iets grotere blending brush van Sleek. Hierna heb ik net boven de arcadeboog een lichtbruine oogschaduw aangebracht, zie oogschaduw naast de licht roze, en deze goed uit geblend met de blending brush. Gewoon voor iets meer diepte. Dit zie je dan ook niet geweldig goed terug op de foto's maar het geeft gewoon net wat extra!

Dan als Stap 5 heb ik een liquid eye-liner gebruikt van de Hema. Zoals je ziet gebruik ik die niet zo vaak, niet een bepaald recht lijntje! Ik 
gebruik eigenlijk elke dag een gel liner, maar oefening baart kunst! Hierbij heb ik dus ook een kleine wing voor een beetje "flirty effect" aangebracht. 
Voor Stap 6 heb ik mijn lieveling combi aan mascara's aangebracht. Als eerst, alleen op de bovenste wimpers de mascara I LOVE EXTREME van Essence en daarna over de eerste mascara en de onderste wimpers, de mascara Clump Defy van MaxFactor.

Stap 7 zijn de lippen. Ik doe altijd, voor dat ik begin aan mijn make-up, een verzorgend product op zoals labello. Ik heb als lipstick een lieveling gebruikt namelijk L'oreal Paris Caresse in de kleur Dating Coral! Een lief licht roze kleurtje die perfect bij deze look past!

Zo zien mijn ogen er uit na mijn korte make-up routine. ik heb expres mijn wenkbrauwen niet gevuld omdat ik voor een no make-up look ging. Ook geen blush! Nee inderdaad, ik wou voor rustig gaan en hoewel blush er natuurlijk is om je een frisse uitstraling te geven heb ik er toch voor gekozen om het niet te doen want als ik naar school ga en mijn huid is niet veel nodig aan smeersels, gebruik ik ook geen blush! Aan jullie de keus natuurlijk! 

En dit is dan het eind resultaat! Een lieve look, voor overdag maar ook voor op een date!
Heel veel plezier gewenst voor jullie date's of voor jullie fijne bank hang sessie!
Ik ga niet veel doen met Valentijn, vooral omdat vriendlief vind dat het commerciƫle zooi is, en dat is het ook wel dus gaan we een andere keer iets leuks doen :). Ook is hij vandaag gewoon aan het werk, haha.

Wat gaan jullie vandaag doen?





No comments:

Post a Comment