22.2.14

Film 'The Monuments Men'


Vandaag geef ik jullie een review van de film 'The Monumants Men'!
Ik ben precies een week geleden naar deze film geweest samen met vriendlief.
Aangezien deze nog niet heel lang in de bios is geef ik graag een review wat ik er van vind :)

Waar de film over gaat

De film is een waargebeurd verhaal en begint met George Clooney, hij krijgt de taak van Franklin D. Roosevelt dat hij samen met een groep mannen alle kunst moet terug halen bij de Duitsers en weer terug geven waar het vandaan komt. Alle belangrijke kunst voorwerpen die wij kennen, denk aan Mona Lisa, had hij allemaal in bezit genomen. De missie leek onmogelijk omdat al deze voorwerpen achter vijandelijke linies lagen en verstopt in mijnen, het leek vooral onmogelijk omdat de mannen waarmee hij op pad gaat oude kunsthistorici, musea directeuren en curators waren. Toen de oorlog ten einde kwam en Hitler merkte dat hij deze strijd niet zou gaan winnen heeft hij opdrachten gegeven aan zijn lager gestelde om alles te vernietigen.
Hier steekt deze groep een stokje voor. Ze gaan opzoek naar de kunst voorwerpen en splitsen zich op in groepen van twee en gaan zo Europa rond om te zoeken naar deze belangrijke voorwerpen. Er sneuvelen twee mannen maar iedereen gaat dapper door. Het is natuurlijk nog wel steeds oorlog op dat moment.
Aan het einde van de oorlog, letterijk op de dag dat Hitler het op gaf, vonden ze de laatste kunst voorwerpen in 1 van de mijnen waar de Duitsers de kunst verborgen.
Happy ending natuurlijk! De meeste voorwerpen worden terug gebracht waar het vandaan komt. Toch is niet alles bewaart gebleven en is het de Duitsers ook gelukt om heel aantal dingen te vernietigen.



Wat ik er van vind

Er zitten echt grappige stukjes tussen! Ik ga niet alles blootgeven natuurlijk,
maar de film is luchtig, grappig en gewoon precies goed.
Ook wanneer er twee van de mannen sneuvelen is het niet te veel drama. Het is gewoon wel mooi opgenomen en mooi afgerond.
De tijd van de film gaat wel snel het start in 1943 en eindigt dan in 1945 en dat in 118 minuten. Daardoor vind ik de film wel korter lijken.
De films staat omschreven als Actie, Drama, War en Biografie. Vooral de eerste twee zou ik niet te serieus nemen als je deze film wilt gaan zien. Zoals ik al zei is het luchtige drama en zeker luchtige actie. Er zit ook genoeg comedie in om het ook een comedie titel te geven.

Eind oordeel

Ik vind het zeker een kijkje waard. Het is toch een waargebeurd verhaal met momenten waar je nog wat van leert. Het is grappig en zielig tegelijk en er zitten goede acuters in die hun rol ook echt naar hun naam waarmaken. Toch ga ik niet zeggen dat het de beste film ever is maar het heeft wel iets speciaals. Zeker kijken dus!

Gaan jullie deze film bekijken?



No comments:

Post a Comment