27.12.13

Everything - Get to know me #2

Wat is er nog meer over mij te vertellen?

Voor opfrissing, ik ben dus Talita, 18 jarige, wonend in the middle of no where. 

Roots
Ik ben geboren in Utrecht, Harmelen. Mijn hele familie komt in principe uit de provincie Utrecht en is het dus voor ons ver rijden met verjaardagen. Mijn opa & oma zijn dan wel onze kant op verhuisd en hebben hun eigen huis gebouwd in de afgelopen jaren en zitten nu lekker dichtbij.
Altijd als ik weer bij familie kom of ik ga op mij zelf wonen voor een paar weken vanwege stage, voel ik mij toch wel thuis. Mijn oom & tante's van mijn moeders familie wonen dan ook best groot en vrij.
Dus het is niet zo dat ik echt een stads gevoel er van krijg en er claustrofobisch van word.
Toch is er no place like home en ik zou dan ook niet willen verhuizen, alhoewel de uitgaansmogelijkheden dan wel wat dichter bij zou zijn (ik zou een anderhalf uur moeten fietsen voor een discotheek).
Maar met alle vrijheid die wij hebben zoals mijn eigen paarden thuis hebben staan is erg fijn!

Huidige opleiding
Ik ga dus naar school in Zwolle op het Deltion College, de opleiding mode leek mij dan ook geweldig een paar jaar geleden.. Nu niet meer dus. De opleiding is saai en ik zie er geen toekomst in. Oftewel deze opleiding is niks meer voor mij.
Dus dan moet je een vervolg opleiding gaan kiezen. Wat vind ik leuk, waar kun je banen in vinden?

Vervolg opleiding?
Mijn moeder zit nu al weer een aantal jaar op school. Heeft HBO gedaan, haar master gehaald en is nu de Universiteit aan het afronden. Mijn mama is in ieder geval een groot voorbeeld. Maar blijkbaar ook in studie keuze. Zij heeft in Zwolle haar HBO gedaan op het Windesheim. De opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Als je een jaar geleden aan mij vroeg, wat wil je na deze mode opleiding gaan doen had ik nooit van mijn leven SPH gezegd. Drie keer raden voor welke opleiding ik mij ingeschreven heb... (en ook geen enkel andere soort opleiding). Juist, SPH. Ik heb er dan ook echt suuuper veel zin in. Echt waar, ik kan niet wachten tot ik van deze huidige opleiding af ben en ik kan gaan starten aan mijn nieuwe opleiding!

Examens
Maar het is nog niet zo ver! Eerst alle examens maar eens halen. Ik ben nu dan ook nog bezig met stage, na deze vakantie moet ik nog één week en dan is dat ook weer voorbij. Ondertussen moet ik nog een Nederlands staats examen maken op 9 januari, dus tijdens stage. Dan heb ik weer een week vrij (heel vervelend) maar in die week nog weer een staats examen rekenen op 16 januari. Het stomme is is dat dit om half 6 begint en eindigt om 7 uur, in de avond dus he! Heel jammer en zeker na een dag stage in Amersfoort. Ben ik dus helemaal laat thuis!

Conclusie
Al met al heb ik er geen spijt van dat ik deze mode opleiding gekozen heb. Ik heb er wel veel van geleerd maar het is voor mij toch meer als een hobby en tja gezeur met school dat ze geen afspraken nakomen of iets dergelijks, heb je toch op elke school. Dus mijn opleiding medewerker styling is wel aan te raden, maar je moet er zeer zeker van zijn dat je graag door wilt zetten anders is het toch wel zonde.

Zo! Nu kennen jullie mij weer een stukje beter!

Wat voor opleiding doe je nu? Of wat wil je graag gaan doen?





No comments:

Post a Comment