14.1.14

Food | Arretjescake á la mij

Yeaaay één van mijn lieveling's zoetigheid weer gemaakt. Deze staat ook op mijn pagina Food&Fun, maar omdat ik dat recept niet meer gebruik en nu een beetje mijn eigendraai er aan geef, oftewel luiheid, heb ik deze ook veranderd naar dit recept.
Ik wil ook meer recepten online gaan zetten, en natuurlijk ook gezonde recepten, vinden jullie dit een goed idee?
Nu eerst mijn lekker arretjes cake, deze cake is allang verslonden en er staat alweer een nieuwe klaar in de koelkast.
Have fun en eet smakelijk alvast ;).


We beginnen met wat we nodig hebben. Even een biecht plegen want ik was halverwege en toen dacht ik, ohja misschien wel even handig als ik een foto maak met wat je nodig bent. Hmm, ja slim taliet.

Wat ben je nodig:
- Grote pan
- Steel pannetje
- Mengkom
- Weegschaal
- Bakblik/ovenschaal
- Huishoudfolie
- Vork
- Lepel
- Garde

- 1 Ei
- 250 gr Roomboter
- 5 EL cacao
- 200 gr Maria koekjes (400gr, in twee pak dus bij de AH bijv.)
- 200 gr witte basterd suiker, je kan ook lichte of donkere gebruiken maar hierdoor word het wat crunshier omdat witte basterd suiker zeer fijn is en dan proef je de suiker korrels dus niet.

Leukste gedeelte van allemaal! De koekjes klein maken. Je kan er op gaan zitten, met een deegroller erover heen of gewoon er lekker op slaan (wel als de verpakking dicht is natuurlijk), maar je kan de koekjes ook gewoon in een kom doen en met een vork fijn prikken. Vind ik het leukst in ieder geval. Lekker agressief zijn want het neemt iets meer tijd in dan de andere opties.

De 250 gr roomboter zet een pannetje op het vuur om het te laten smelten.

Smelt Smelt. Pas op voor de spetters, roomboter spettert harder dan bakboter.

Als dit gesmolten is giet je het in de pan. Ik gebruik graag een pan omdat deze lekker groot is en het er makkelijk en er zeker weten past.


Weegschaal erbij pakken voor de suiker.


Gooi de cacao, het ei en de suiker er bij in.


Roeren tot je dit vieze papje krijgt.


De gebroken koekjes erbij. 


Goed roeren tot alle koekjes er ook zo ranzig uit zien.


Pak de ovenschaal er bij, vergeet niet om er huishoudfolie er in te leggen scheelt weer wat schoonmaken nadat het op is. Dan in de koelkast voor in ieder geval 2 á 3 uur. Dan kan de boter hard worden anders eet je een soort zachte chocolade boter.Niet heel erg lekker. Ik let niet echt op de tijd. Ik voel wanneer het hard is en dan ga ik er van snoepen.

Eet smakelijk als je dit na maakt hoor ik het graag :)






2 comments:

  1. Mmm arretjescake, heerlijk! <3

    ReplyDelete
  2. Wij maken het ook heel vaak, alleen dan met gewone boter. Heel lekker maar het vaak maken is geen optie, dan wil ik niet weten hoe ik er over een poosje uitzie ;p.
    Leuke naam trouwens! (;

    ReplyDelete