1.1.14

Persoonlijk - Goede voornemens of doelen?

Goede voornemens of goede doelen dit jaar?
Ik las al bij een aantal andere bloggers wat zij aankomend jaar willen bereiken of willen volhouden.
Zelf ben ik er nog niet over uit wat het beste is om te kiezen want voornemens en doelen zijn twee totaal verschillende dingen. Daarom hier per categorie een aantal dingen die ik wil bereiken en wil volhouden.


Familie & Vrienden
Ik ga er op hopen dat het een mooi jaar word voor paps en mams.
Die scheiding duurt lang en is ook nog lang niet afgelopen, maar het lijkt wel af en toe in een snel vaart te gaan. Mijn vriend en ik gaan er ook ons jaar van maken, we communiceren al beter en hij lijkt ook mentaal te groeien, meneer wil graag op zich zelf gaan wonen en ook graag rijbewijs, word ook wel tijd want hij is 21, hij heeft alleen erg veel moeite met leren of te wel met de theorie. Volgens de rij instructeur heet hij met 10 lessen z'n rijbewijs wel. Dan zal hij dus echt meer moeten gaan leren en minder z'n pet er naar moeten gooien. Back to on-topic.
Verder hoop ik op leuke en nieuwe vriendschappen en ik wil graag mijn huidige vriendschappen wel onderhouden, soms merk ik dat bepaalde mensen zonder de bedoeling van mij wegglippen.

Gezondheid
Mijn gezondheid mag ook wel beter, en elke keer dat ik roep dat ik wil gaan trainen moet ook maar eens waarheid worden. Ik wil graag gaan fitnessen of zoiets dergelijks. Paardrijden hoort er ook bij en dat houd me ook wel erg fit.
Mijn 'depressiviteit' moet minder worden, wat nu al aardig gaat, en ik wil weer ontspannen zijn en geen last meer van mijn lichaam hebben van de stress, mijn spieren dus.
Bij de voet reflex blijf ik nog lekker hangen, want ik merkt dat het echt werkt voor mij.

Paardenleven
Dit kopje moet ook een uitroepteken krijgen. Rowan word gecastreerd in het begin van het jaar. Hij word nog even nagekeken door de tandarts en de masseuse. Ook moet er een nieuw zadel aangeschaft worden maar als ik die eerste punten gehad heb kan ik in ieder geval wel weer lekker buiten rijden. Want hij moet ook geschoren worden na zijn castratie. Iwan blijft lekker op het land en als er nog sneeuw komt dat er misschien met hem gesleed word. Dat is altijd erg leuk met hem.
Ik hoop dat ik misschien wel met hem kan gaan mennen, maar eerst maar even conditie met hem opbouwen zodat hij wel fit blijft en niet een zwaar lui monster in  het land word. Dus geen volop pensioen, het moet wel een heeeeel oud mannetje worden! Kijken hoeveel hij aan kan. 2014 word in ieder geval mijn paarden jaar!

Onderwijs
School! Nog één weekje stage en dan is dat ook weer voorbij. Dan is het toewerken naar de examens..
Best spannend en al helemaal spannend voor volgend schooljaar, hopelijk aan de SPH opleiding beginnen. Ik heb daar zo veel zin in! Maar zo ver is het nog niet! Eerst de examens maar eens doorkomen en een paar weken Italië met een vriendin :)

Hebben jullie goede voornemens of doelen dit jaar, of denk je; neeh doe ik maar niet aan.


No comments:

Post a Comment